۲۵ ایده محتوا برای نویسندگان آزادکار

این روزها همه در حال بحث در مورد بازاریابی محتوا هستند. اگر شما یک بلاگر یا نویسنده آزادکار هستید پس بازاریابی محتوا بخشی از شغل شما به حساب می آید. البته دیگر آزادکارها نیز می توانند از یک استراتژی خوب در محتوا سود ببرند.

اما برای بازاریابی محتوا، شما باید محتوایی برای به اشتراک گذاشتن داشته باشید و رسیدن به ایده های نو و خلاقانه در تولید محتوا می تواند کار خیلی سختی باشد – حتی اگر بخواهید این ایده ها را در وبلاگ خودتان به کار ببرید.

این مطلب به شکلی تهیه شده که مشکل شما را در این زمینه حل کند. من در این مطلب ۲۵ ایده برای تولید محتوا را با شما به اشتراک می گذارم و شما می توانید هر کدام از آنها را در جهت رفع نیاز های تولید محتوای خود به کار ببرید.

ایده هایی برای محتوا که نمی توان از آنها گذشت

۱- دیدگاه ها را بخوانید: دیدگاه های مطالب و مقالات وبلاگ ها هر کدام منبع عظیمی از ایده های تولید محتوا هستند. به دنبال پرسش ها، بحث ها و همین طور لینک هایی باشید که افراد در دیدگاه های خود آنها را منتشر می کنند و از این موارد به یک ایده جدید برسید.

۲- مطالب قدیمی خود را به روز رسانی کنید: مقالات قدیمی شما ممکن است اکنون دیگر تاریخ مصرف‌شان گذشته باشد. یا شاید نظرتان در مورد موضوعی که قبلا نوشتید عوض شده باشد.

۳- زاویه دیگری از یک موضوع را پوشش دهید: خیلی به ندرت پیش می آید که بتوان به یک موضوع تنها از یک زاویه نگاه کرد. مطالب قدیمی خود را یکبار دیگر بخوانید و به دنبال ایده هایی باشید که این بار بتوانید از دید دیگری در مورد آنها بنویسید.

۴- به مطالب یک وبلاگ دیگر پاسخ دهید: آیا نظر خاصی ( مثبت یا منفی ) در مورد یک مطلب که در یک وبلاگ دیگر خواندید دارید؟ یک مطلب در موردش بنویسید و به مقاله مورد نظرتان در وبلاگ دیگر لینک بدهید.

۵- یک بررسی بنویسید: می توانید کتاب ها، ابزارهای نرم افزاری، وب سایت ها یا هر چیز دیگری که به نظرتان جالب است را بررسی کنید. مطمئن شوید که در بررسی خود همه جوانب و موارد را پوشش دهید و مطلب کاملی تهیه کنید.

۶- یک لیست تهیه کنید: خیلی از مطالب محبوب در بازاریابی محتوا، لیست ها هستند. در واقع شما همین حالا هم در حال خواندن یک لیست هستید. لیست ها همچنین در شبکه های اجتماعی هم بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند.

۷- یک مصاحبه انجام دهید: بسیاری از نویسنده ها و بلاگرها از انجام یک مصاحبه با دیگران فرار می کنند و تصور می کنند کار سختی است، اما مصاحبه کردن با دیگران آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. کافی است خودتان بخواهید.

۸- یک تحقیق انجام دهید: در وبلاگ خودتان در مورد موضوع خاصی یک تحقیق انجام دهید. با این کار در یک زمان دو هدف را نشانه می گیرید یعنی علاوه بر اینکه در مورد موضوعی خاص نظر مخاطبان خود را می فهمید بلکه افرادی که به تحقیقات علاقه مند هستند را نیز به سمت وبلاگ خود جذب می کنید.

۹- عکس مورد علاقه تان را به اشتراک بگذارید: اکثر مطالب و مقالات باید در کنار محتوا حداقل یک عکس هم داشته باشند. اما بسیاری از بازاریابان محتوا نمی دانند که گاهی می توان از خود عکس هم به تنهایی استفاده کرد. برخی اوقات یک عکس جای هزاران کلمه حرف برای گفتن دارد.

۱۰- یک ویدیو درست کنید: ویدیو هم یکی دیگر از انواع محتوای چند رسانه ای است که در شبکه های اجتماعی هم به خوبی به اشتراک گذاشته می شوند.

۱۱- یک پادکست ضبط کنید: پادکست هم نوع دیگری از محتوا است که بلاگرها و نویسنده ها گاهی آن را فراموش می کنند.

۱۲- به موضوعات محبوب در شبکه های اجتماعی توجه کنید: اگر در شبکه های اجتماعی در مورد یک موضوع خاص زیاد بحث می شود، پس می تواند موضوع خوبی برای نوشتن یک پست وبلاگ باشد.

۱۳- یک داستان تعریف کنید: بسته به موضوع وبلاگ‌تان موضوع این داستان می تواند مربوط به کارتان باشد و یا مربوط به تجربیات شخصی خودتان در مورد زندگی.

۱۴- یک مسابقه برپا کنید: یک مسابقه خوب می تواند ترافیک وبلاگ شما را به شدت افزایش دهد. می توانید برای این مسابقه جایزه هم تعیین کنید، این جایزه را یا از اسپانسرها تهیه کنید یا اگر می توانید خودتان زحمتش را بکشید.

۱۵- یک مشکل را حل کنید: اگر یک نفر در زمینه ای مشکل دارد، احتمالا خیلی از افراد دیگر هم همان مشکل را دارند. پس یک مطلب بنویسید و راه حل مشکل را در آن ذکر کنید.

۱۶- یاد بدهید: راهنما ها یکی از محبوب ترین انواع مطالب هستند. یک آموزش قدم به قدم تهیه کنید و تا جایی که می توانید هیچ چیز را از قلم نیاندازید. به عنوان مثال این مقاله من در مورد ترلو « پروژه های خود را به سبک ترلو مدیریت کنید » یکی از همین مقالات راهنما هست که می توانید از آن به عنوان یک نمونه استفاده کنید.

۱۷- کمی شوخی کنید:‌ شوخی هم یکی دیگر از عواملی است که محتوا را اشتراک پذیرتر می کند. کمی شوخی هم بد نیست به شرطی که شوخی خوبی باشد و از حد هم نگذرد.

۱۸- نظر خودتان را بگویید: هر کسی در هر موردی عقیده و نظر خودش را دارد. پس در مورد هر موضوعی که به فکرتان می رسد نطرات خودتان را بنویسید.

۱۹- اخبار را تحلیل کنید: هر روز اخبار زیادی در جهان منتشر می شود که هر کدام از آنها می تواند روی زندگی مخاطبان شما تاثیر داشته باشد پس می توانید اخباری که از نظرتان مهم است را تحلیل کنید و یک مقاله تحلیلی بنویسید.

۲۰- سوال بپرسید: همیشه محتوای شما نباید پاسخی به سوال ها باشد، گاهی هم می توانید با یک سوال شروع کنید و یک بحث را آغاز کنید.

۲۱- یک اینفوگرافیک بسازید: اینفوگرافیک ها هنوز هم محبوب هستند، می توانید با یک اینفوگرافیک اطلاعات زیادی در اختیار خوانندگان مطالب خود قرار دهید.

۲۲- نکات مثبت و منفی را برشمارید: اگر موضوع خاصی به ذهنتان می رسد که هم نکات مثبت دارد و هم نکات منفی می توانید یک مطلب را به توضیح این نکات مثبت و منفی اختصاص دهید.

۲۳- از ابزارهای ایده سازی کمک بگیرید: ابزارهای زیادی برای رسیدن به ایده های تولید محتوا ساخته شده. مثلا این ابزار از Portent یکی از آسان ترین آنهاست به شرطی که کمی با زبان انگلیسی آشنا باشید.

۲۴- یک بحث داغ جدید ایجاد کنید: کمی از قدرت تخیل خود استفاده کنید و موضوعی را پیدا کنید که حدس می زنید می تواند تبدیل به یک بحث داغ شود و سپس بحث را در موردش شروع کنید. شما آغاز کننده یک موضوع جذاب و داغ باشید.

۲۵- یک لیست منبع درست کنید: آخرین ولی نه کم اهمیت ترین مورد هم اینکه می توانید یک لیست تهیه کنید و در آن به کتاب های مورد علاقه تان، نرم افزارهای برتر ماه یا هر چیز دیگری که به ذهنتان می رسد همراه با توضیحی کوتاه لینک دهید. به این نوع لیست ها، لیست منبع می گویند.

دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.