۵ راه برای فروش توسط شبکه های اجتماعی

شما خدمات و محصولات خود را از چه طریقی عرضه می کنید ؟ آیا شما اصلا از شبکه های اجتماعی در این راستا بهره می برید ؟ مطمئنا امروزه افرادی که شبانه روز در این شبکه ها فعال هستند به میلیون ها نفر می رسند و این مکان ها جزء بهترین فرصت ها برای جلب نظر کاربران و فروش و عرضه خدمات و محصولات می باشد.

پس چرا شما از این قضیه استفاده نکرده و علاوه بر تبلیغات و عرضه محصولات در فضای آفلاین بتوانید از محاسن خوب این رسانه ها استفاده کرده و فعالیت و مشتریانی نیز از فضای آنلاین داشته باشید.

در این پست می خواهم 5 روش برای تبدیل کردن صفحات شبکه های اجتماعی شما به صفحه فروش محصولات و ارائه خدمات به شما معرفی کنم که می توانید با رعایت این نکات به فروش بهتر و بیشتری برسید.

1- استفاده از Call to Action

عموما طرفداران شما زمانی از صفحات شبکه های اجتماعی شما بازدید می کنند که می خواهند عملی را انجام داده و یا چیزی یاد بگیرند. برخی از مردم به دلایل مختلف به شبکه های اجتماعی می روند ، برخی برای دنبال کردن اطلاعات شرکت یا سایت شما ، برخی دیگر به دنبال جزئیات بیشتر در مورد محصولات و خدمات ، برخی دیگر نیز به دنبال معاملات و تخفیف های ویژه ، برخی دیگر نیز به دنبال محلی برای راهنمایی و مشاوره می گردند.

اگر صفحات رسانه اجتماعی شما خالی از اینگونه مباحث باشد مطمئنا کاربر را پس زده و دیگر به صفحات شما رجوع نمی کند. آنچه که بیشتر در شبکه های اجتماعی به چشم می خورد آنست که کاربران به دنبال موقعیت ها و مکان هایی ویژه مثل خرید و فروش محصولات هستند.

مثلا می توان در calls to action وب سایت خود و یا در همان صفحه شبکه اجتماعی یک پیغام مبنی بر اینکه ” برای دریافت کوپن رایگان بر روی لایک فیس بوک کلیک کنید ” را وارد کرده و ببینید که چگونه لایک آن زیاد خواهد شد.

call-to-action

حتی امروزه توییتر نیز خالی از این عنوان ها نیست و محصولات و خدمات مختلفی از طریق 160 کاراکتر به فروش می رسند.

اما به یاد داشته باشید که شبکه های اجتماعی شما باید همان قانون همیشگی 70-20-10را رعایت کند به طوریکه 70 درصد محتوای آنها باید اطلاعاتی ارزشمند بوده و 20 درصد باید محتوا از جاهای دیگر و 10 درصد هم اطلاعات تبلیغاتی باشد.

هنگامی که مطمئن شدید که مخاطبان هدف شما برای چه منظوری در صفحات شبکه های اجتماعی حاضر می شوند ، می توانید اطلاعاتی که آنها خواستار آنها هستند را ارائه دهید.

2- انتقال یک احساس فوریت

با توجه به ماهیت موقت رسانه های اجتماعی و اینکه کاربران سریعا صفحات را نگاه کرده و می بندند ، شما باید توجه کافی آنها را برای جلب توجه و تبدیل آنها به مشتریان ، طرفداران و پیروان رسانه اجتماعی خود انجام دهید. اگر بتوانید آنها را با کلمات و الفاظی تحریک کننده مجبور سازید که عملی خاص را انجام دهند که شما در نهایت برنده هستید.

با کلماتی مانند ” برای مدت زمان محدود ” یا ” تخفیف یک هفته ای ” یا ” برای اولین بار ” که به چشم مخاطبان شما درشت و خیره کننده به نظر برسد.

شما حتی می توانید تمهیداتی را برای خرید و فروش محصولات و خدمات خود برای کاربران در نظر بگیرید ، مثل چشم پوشی کردن از هزینه حمل و نقل ، ارائه خدمات پشتیبانی سریع ، تماس تلفی و ایمیلی و چت و خیلی پیشنهادات دیگر که جوابگوی جلب توجه کاربران باشد.

Urgency

به عنوان مثال می توانید در اکانت توییتر خود یک پیغام مبنی بر ” 10 نفری که این را ری توییت کنند 10% در خرید بعدی تخفیف دریافت می کنند ” یا اینکه در اکانت فیس بوک خود پیغامی مبنی بر اینکه ” 10 فردی که این پست را به اشتراک بگذارند در خرید بعدی 25 هزار تومان تخفیف دریافت می کنند ” و چیزهای دیگر.

این یکی از راه هایی است که می توانید با دادن پیام ها و اطلاعاتی به کاربران یک حس ضرورت و فوریت در انجام دادن عملی را به وجود آورید.

3- عرضه محصولی خاص

این ایده شاید تقریبا شبیه به گزینه قبلی باشد ، اما اگر می خواهید برای تک تک محصولات ویژه خود یک تخفیف خاص در نظر بگیرید که می توانید برای یک محصول خود یک صفحه منحصربفرد و جداگانه ساخته و کاربران را به آن سمت روانه کنید و اینکه در صورت لایک یا ری توییت آن صفحه می توانند از تخفیفات ویژه آن محصول استفاده کنند.

dominos

4- تشویق به اشتراک گذاری

یکی از بهترین محاسن شبکه های اجماعی اینست که در صورت ارائه اطلاعات و خدمات و یا محصولات ویژه می توانید از کاربران درخواست کنید که پست ها و توییت ها و یا عکس و فیلم شما را با دوستان و طرفداران خود به اشتراک بگذارند. در حالت ایده آل باید شما بتوانید نظر آنها را با توجه به گزینه های بالا جلب کنید و کاری کنید که خود کاربران بدون درخواست نیز شروع به لایک و اشتراک گذاری کنند.

می توانید حتی مسابقه ای را در شبکه های اجتماعی راه انداخته و از طرفداران خود بخواهید که اخبار آن مسابقه و اطلاعات جوایز را با دیگران به اشتراک گذاشته و شانس خود را برای برنده شدن بیشتر کنند.

مثلا می توان برای تبلیغ لوستر در شبکه پینترست این پیغام و تصویر را فرستاد که در صورت اشتراک گذاری و لایک آن صفحه کاربران می توانند شانس بردن یک لوستر زیبا را به دست آورند.

social-share

5- شرکت در شبکه های اجتماعی مطرح و معروف

هنگامی که می خواهید طرفداران بیشتری را برای وب سایت خود و یا کسب و کارتان دست و پا کنید ، چاره ای ندارید جزء اینکه در شبکه های اجتماعی معروف و پرطرفدار مثل ” فیس بوک ، تویتتر ، لینکدین ، گوگل پلاس و غیره ” شرکت کنید و اکانتی نیز داشته باشید. اما فراموش نکنید که برای اینکه مشتریان محصولات شما از روند اطلاعات شرکت و وب سایت شما باخبر شوند می بایست در اکانت های خود اطلاعات کاملی از نام و نشانی و نام تجاری خود و محصولاتتان را درج کنید و گهگاهی هم به این صفحات سری زده و اطلاعات را تکمیل تر نمایید.

شما هم اکنون می توانید اطلاعات مختلفی را در شبکه های اجتماعی به وسیله یک عکس و یا فیلم و یک پیغام کوتاه به اشتراک بگذارید ، مثلا در فیس بوک پیغامی مبنی بر ” 40% تخفیف در این هفته ” یا ” دانلود کتاب جدید با کلیک در اینجا ” با دادن یک تصویر زیبا و مرتبط می توانید قرار دهید و البته بعد از اتمام این دوره نیز باید سری به این پیغام ها زده و آنها را بروزرسانی کنید.

Social-Media

مطمئنا شبکه های اجتماعی با ماهیت زود هنگامی که دارند توسط کاربران خیلی سریعتر از دیگر روش های بازاریابی به دست فراموشی سپرده می شوند و شما می بایست همیشه و به طور مداوم برای فروش محصولات و ارائه خدمات خود اقدام کرده و صفحات شبکه های اجتماعی خود را سریعا بروزرسانی کنید تا هم مخاطبان از اطلاعات و محصولات جدید باخبر شده و هم صفحه لایک و طرفداران شما روز به روز بیشتر شود و مطمئنا با این روند نام تجاری خدمات شما بهتر شناخته شده و مشتریان بیشتری را کسب خواهید کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.