چه تعداد افزونه باید در سایت نصب کنیم؟

چه تعداد افزونه باید در سایت نصب کنیم؟

چه تعداد افزونه باید در سایت نصب کنیم؟ – از آنجا که تصورات غلط زیادی در مورد افزونه های وردپرس وجود دارد ، و اینکه چگونه آنها می توانند بر سرعت ، کارایی و امنیت وب سایت تأثیر بگذارند ، می خواهیم این موضوع را به طور کامل برای کاربران خود توضیح دهیم.

در این مقاله ما توضیح خواهیم داد که چه تعداد افزونه باید در سایت شما نصب شود. همچنین در مورد چگونگی تأثیرگذاری افزونه ها بر وب سایت شما صحبت خواهیم کرد. هدف ما این است که به شما کمک کنیم یاد بگیرید که چگونه وب سایت خود را با ترکیب کاملی از افزونه های وردپرس اداره کنید.

 

 

افزونه های وردپرسی و نحوه کار آنها :

افزونه های وردپرس مانند برنامه هایی برای وبسایت شما هستند. آنها به شما کمک می کنند تا عملکرد وبسایت را بهبود ببخشید و ویژگی های جدید مانند ایجاد فروشگاه آنلاین ، اضافه کردن فرم های تماس و موارد دیگر را اضافه کنید.

مانند خود وردپرس ، افزونه ها نیز به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده اند. کد PHP روی سرور میزبانی وبسایت شما اجرا می شود و از منابع آن استفاده می کند.

به همین دلیل است که شما باید یک شرکت میزبانی خوب وردپرس را انتخاب کنید که به شما امکان دهد ابزارهای ساده ای برای مدیریت آن منابع داشته باشید و وبسایت خود را به صورت کارآمد اداره کنید.

از انتشار زمان وردپرس نسخه 1.2 (هنگامی که به پشتیبانی از افزونه های وردپرس اضافه شد) ، افزونه ها یک نعمت برای کاربران بوده اند. وردپرس بدون افزونه مانند یک فروشگاه اسباب بازی است که هیچ اسباب بازی ندارد.

 

چرا افزونه ها برای وب سایت های وردپرس ضروری هستند؟

 

حتی اگر هسته وردپرس یک چارچوب قوی برای انتشار و ارائه داشته باشد ، افزونه هایی هستند که وظیفه ساخت وردپرس را به محبوب ترین سازنده وب سایت در جهان می دهند.

تعداد کل افزونه های وردپرس در طی این سالها افزایش یافته است.تا کنون ، بیش از 54،000 افزونه وردپرس رایگان در مخزن رسمی افزونه ها موجود است.

به غیر از این افزونه های رایگان ، هزاران افزونه محبوب و کارامد وردپرس نیز وجود دارد که توسط شرکت ها و توسعه دهندگان ارائه و فروخته می شود.

افزونه ها می توانند در بهبود سئو ، افزایش امنیت ، مدیریت کاربران و موارد دیگر به شما کمک کنند. رشد کسب و کار و تجارت شما بدون استفاده از افزونه های وردپرس بسیار دشوار خواهد بود.

 

 

چگونه افزونه ها بر سرعت و عملکرد وب سایت تأثیر می گذارند؟

 

انواع مختلفی از افزونه ها وجود دارد و هر یک از آنها عملکرد وب سایت شما را تحت تأثیر قرار می دهند.

افزونه هایی وجود دارند که به طور عمده نمایش و عملکرد وبسایت را تحت تأثیر قرار می دهند.( front-end) به عنوان مثال ، افزونه های سازنده صفحه (برگه ساز) ، فرم های تماس ، گالری ها ، اسلایدر ها و غیره.

سپس افزونه هایی وجود دارد که عمدتاً برای انجام وظایف در قسمت back-end یا مدیر ایجاد می شوند. به عنوان مثال ، افزونه های پشتیبان وردپرس ، افزونه های ویرایشگر متن و …

افزونه هایی نیز وجود دارد که در همه جا مانند پنل مدیریت و سمت کاربر آن استفاده می شود. به عنوان مثال ، افزونه های SEO ، افزونه های فایروال وردپرس و موارد دیگر.

 

تأثیر یک افزونه وردپرس بر سرعت و عملکرد وب سایت بستگی به این دارد که آن افزونه در کجا بارگیری و استفاده می شود.

 

به عنوان مثال ، افزونه هایی که فقط هنگام انجام کارهای خاص در قسمت مدیریت وردپرس بارگیری می شوند ، معمولاً تاثیری در عملکرد وب سایت شما نخواهد داشت.

از طرف دیگر ، افزونه هایی که در قسمت front-end بارگذاری می شوند ، احتمالاً اثر عملکرد بیشتری دارند.

همچنین افزونه هایی که فرآیندهای معمول پس زمینه را انجام می دهند مانند بررسی پیوند شکسته ، نظارت بر 404 ، و غیره همچنین می توانند عملکرد کلی وب سایت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

 

افزونه ها می توانند عملکرد سایت شما را تحت تأثیر قرار دهند:

 

 

انجام درخواست های HTTP اضافی – برخی از افزونه ها (به طور عمده front-end) ممکن است نیاز به یک ظاهر طراحی شده یا اسکریپت های سفارشی داشته باشند. به همین دلیل ، آنها ممکن است فایل (های) JS و / یا CSS دیگری اضافه کنند. بارگیری این پرونده ها نیاز به درخواست های اضافی HTTP دارد که باعث کاهش زمان بارگذاری صفحه شما می شود.

نمایش داده های اضافی DB – برخی از افزونه ها ممکن است نمایش داده های دیتابیس شما را افزایش دهند. به عنوان مثال ، افزونه هایی برای نمایش پست های محبوب ، مطالب مرتبط یا هر چیز دیگری که عناصر بانک اطلاعاتی را به خود جلب می کند و آن را در قسمت جلویی نمایش می دهد.

فرآیندهای پیش زمینه و نوشتن بانک اطلاعاتی – برخی افزونه ها می توانند منابع زیادی را در هنگام اجرای فرایندهای پس زمینه مانند بررسی لینک های خراب ، نظارت و ضبط تجزیه و تحلیل مانند بازدید از پست و غیره به دست آورند.
بیشتر افزونه های خوب وردپرس فقط در صورت لزوم فایلهای اضافی را بارگذاری می کنند و تماس های بانک اطلاعاتی را به حداقل می رسانند.

 

چگونه افزونه های وردپرس بر امنیت تأثیر می گذارند

 

 

 

امنیت یکی دیگر از نگرانی های اصلی هنگام نصب افزونه های وردپرس است. بسیاری از کاربران نگران هستند که داشتن افزونه های بیشتر می تواند سایت آنها را آسیب پذیرتر کند.

درست است یک افزونه کدگذاری نشده وردپرس توسط هکرها قابل سوءاستفاده می باشد و سایت شما را آسیب پذیر می کند. البته این در مورد هر نرم افزاری که وجود دارد نیز صادق است.

بهترین بخش در مورد منبع باز این است که بسیاری از افراد از این نرم افزار استفاده می کنند و همین امر باعث می شود تا آسیب پذیری سریعتر کشف و رفع شود.

با استفاده از یک افزونه امنیتی  می توانید وب سایت خود را ایمن نگه دارید. این افزونه ها هزاران وب سایت را اسکن می کنند و به شما کمک می کنند تا مشکلات امنیتی افزونه را رفع کنید.

 

 

افزونه های وردپرس و قابلیت اطمینان

 

برخی از افراد نگران قابلیت اطمینان یک افزونه هستند. اگر پلاگین حذف شود چه می شود؟ اگر به روزرسانی ها دیر به دیر ارئه می شوند چه اتفاقی می افتد؟

نکته جالب در مورد اکوسیستم منبع باز وردپرس این است که همیشه گزینه های جایگزین وجود دارد.

 

 

چه تعداد افزونه باید در سایت نصب کنیم؟ تعداد افزونه ها خیلی زیاد هستند؟

 

برای اجرای وب سایت و رشد کسب و کار خود باید به همان تعداد افزونه نصب کنید.به طور متوسط ، رایج است که یک وب سایت تجاری حداقل 20 – 30 افزونه داشته باشد.

 

تا زمانی که از افزونه های باکیفیت و مطابق با استانداردهای برنامه نویسی وردپرس استفاده می کنید ، با تعداد زیادی افزونه ها مشکلی نخواهید داشت.

 

چگونه می توان بهترین افزونه های وردپرس را انتخاب کرد؟

 

برای پاسخ به این سوال می توانید راهنمای ما  چگونه می توانم بهترین افزونه ها را برای وب سایت خود انتخاب کنم؟ را دنبال کنید.

 

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.