نحوه یافتن لینک های شکسته در گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس

یافتن لینک های شکسته در گوگل آنالیتیکس

آیا می خواهید لینک های خراب شده را در سایت خود پیدا کنید و آنها را اصلاح کنید؟ شما باید برای ارائه یک تجربه کاربری عالی برای بازدیدکنندگان به طور منظم وب سایت خود را برای لینک های خراب یا صفحات خطا 404 بررسی کنید. ما در این مقاله به شما نحوه یافتن و رفع لینک های خراب با گوگل آنالیتیکس را نشان می دهیم.

توقف از دست دادن ترافیک به لینک های شکسته
هنگامی که شما سعی می کنید از یک صفحه ای که وجود ندارد بازدید کنید، به صفحه 404 سایت خود هدایت می شوید. کلیک بر روی یک لینک خراب در سایت شما یکی از دلایل اصلی پایان دادن به صفحه خطای 404 است. بهترین روش برای رفع صفحه خطای 404 یافتن منبع دقیق است که آن پیوند داده شده را پیدا و اصلاح کنید.

در زیر چند دلیل برای اینکه شما باید خطا 404 را در وب سایت خود اصلاح کنید.آماده است.

تجربه کاربر : خطای 404 موجب یک تجربه منفی برای بازدیدکنندگان شما می شود زیرا آنها چیزی را که انتظار داشتند را پیدا نمی کنند.

سئو : ربات های موتور جستجو نمیتوانند محتوای مناسب در سایت شما را دنبال کنند. اگر لینک های شکسته ای بیش از حد در سایت دارید، آنها تاثیر منفی بر ترافیک سایت شما میگذارند.

ساده ترین راه برای یافتن خطا 404 در وردپرس
اگر به دنبال یک راه حل آسان برای پیدا کردن و رفع خطاهای 404 در وردپرس هستید، باید MonsterInsights را در سایت خود نصب کنید.
MonsterInsights به طور خودکار صفحات 404 را برای شما مشخص می کند، بنابراین لازم نیست هر افزونه اضافه ای را برای خود نصب کنید.

بدون MonsterInsights، شما باید یک پلاگین مانند Broken Link Checker را نصب کنید تا به صورت دستی سایت خود را برای لینکهای خراب بررسی کنید. این کار می تواند زمان زیادی طول بکشد.
استفاده از MonsterInsights هرگز سرعت و عملکرد WordPress شما را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

شما همچنین می توانید از ویژگی های پیشرفته زیر بهرمند بشوید :

تجارت الکترونیک پیشرفته
پیگیری فایل دانلود
پیگیری فرم ها
و غیره …

زمانی که MonsterInsights را نصب کردید، پیدا کردن پیوندهای خراب در گوگل آنالیتیکس آسان است.
برای پیدا کردن صفحات خطای ۴۰۴، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به
Behavior » Site Content » Content Drilldown
بروید و به دنبال ۴۰۴ .html بگردید.
در اغلب موارد، شما URL هایی مانند این را پیدا خواهید کرد:
/ ۴۰۴.html ? صفحه = / خطا – page / url از = http://example.com/page/
شما می‌توانید متوجه شوید که نشانی اینترنتی فوق از چه ساختاری ساخته شده‌است تا بتوانید سرنخی درباره خطا و نحوه تعمیر آن پیدا کنید.چیزی که وجود دارد این است که چگونه باید خطاهای 404 را در حساب Google Analytics خود تجزیه و تحلیل کنید.

• نشانی اینترنتی خطای ۴۰۴ بعد از آن نمایش اینگونه است ?page= query. در مثال بالا، نشانی اینترنتی خطای ۴۰۴، http://example.com/error-page-url-slug/ است .

• نشانی اینترنتی خطای مربوط به صفحه‌ای است که بعد از &from= از صفحه نمایش داده می‌شود: در مثال ما، صفحه خطا از http://example.com/page/. پیوند داده شده ‌است.

چگونه خطای 404 در وردپرس را اصلاح کنیم ؟

۱. نشانی اینترنتی منبع خود را پیدا کنید و آن را اصلاح کنید.

با استفاده از مرحله بالا می‌توانید به راحتی لینک‌های خراب خود را با استفاده از گوگل آنالیتیکس پیدا کنید. شما می‌توانید با استفاده از این اطلاعات به صفحه ای بروید که لینک خراب در آنجا هست و لینک را به روز رسانی کرده و آن را تعمیر کنید.

۲. از یک افزونه Redirection (تغییر مسیر) استفاده کنید

اگر شما به تازگی سایت خود را ویرایش کرده اید، احتمالا تعدادی پیام خطای 404 در گوگل آنالتیکس پیدا خواهید کرد. برای تعمیر آنها، پلاگین Redirection را در سایت خود نصب و فعال کنید.
پس از فعال شدن، برای تنظیم مسیرهای هدایت، به Tools »Redirection بروید.

در بخش اضافه کردن مسیر جدید، شما به سادگی باید نشانی اینترنتی قدیمی را در کادر Source URL (نشانی اینترنتی منبع ) و آدرس جدید را در کادر Target URL (نشانی اینترنتی جدید) اضافه کنید. بدین ترتیب می‌توانید بازدید کنندگان را از نشانی اینترنتی منبع به نشانی اینترنتی مقصد هدایت کنید.

ما امیدواریم که این راهنما به شما در پیدا کردن و رفع خطاهای 404 با استفاده از گوگل آنالتیکس کمک کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.