رفع خطای Failed To Load Resource در وردپرس

خطای Failed To Load Resource در وردپرس

خطای “Failed To Load Resource” یکی از بدترین مسائل و مشکلاتی است که بسیاری از کاربران وردپرس با آن مواجه بوده اند.

این خطا بسیار ناراحت کننده است، زیرا ممکن است توسط چندین مسئله مختلف مانند عدم سازگاری افزونه ها و مسائل مربوط به آدرس HTTPS و دیگر موارد ایجاد شود.

در این مقاله، ما نگاهی به برخی از دلایل این خطا و ارائه چند راه حل ممکن برای حل آن می پردازیم.

 

خطا Failed To Load Resource چیست؟

پس از تحقیق درباره این خطا، متوجه شدیم که بسیاری از کاربران وردپرس با مشکلاتی از قبیل “بارگیری مجدد منابع” مواجه شده اند. برخی از آنها خطا را در کنسول توسعه دهنده مرورگر خود مشاهده کرده اند.

 

 

برخی از آنها خطا را در پنل مدیریت وردپرس خود دیده اند و برخی دیگر در هنگام انجام کارهایی مانند آپلود فایل های رسانه ای با مشکل مواجه شده اند.

همانطور که می دانید، سیستم وردپرس، افزونه ها و پوسته ها در اسکریپت های PHP اجرا می شود. این اسکریپت ها برای ارتباط با منابع ذخیره شده سرورها، درخواست ارسال می کنند.

وقتی که مسئله ای برای این درخواستها تداخل ایجاد می کند، وردپرس نمیتواند منابع را استخراج کند. این زمانی است که شما معمولا با  خطای “Failed To Load Resource” مواجه می شوید.

 

نحوه رفع خطا Failed To Load Resource

دلایل مختلفی برای این خطای  وجود دارد. استفاده از پلاگین ها یا پوسته های منسوخ شده، مسائل مربوط به تنظیمات URL و پلاگین های ناسازگار برخی از شایع ترین متخلفان هستند که باعث خطا می شوند.

در اینجا چند روش وجود دارد که تک تک به آنها میپردازیم

روش اول : افزونه های آنتی ویروس و امنیتی خود را غیرفعال کنید.

اگر با خطای وضعیت 400 ، چیزی شبیه به این : “Failed to load resource: the server responded with a status of 400 () /wp-admin/admin-ajax.php مواجه شدید.

به این معنی است که URL از منابع تغییر کرده است یا یک افزونه مانع دسترسی وردپرس به فایل مشخص شده است.

در بیشتر موارد، یک افزونه آنتی ویروس می تواند مانع از دسترسی وردپرس به برخی از فایل هایی که فکر می کند مشکوک است، شده است.

اگر شما افزونه یا فایروال آنتی ویروس را در وب سایت خود نصب کرده اید، سعی کنید آنها را غیر فعال کنید تا ببینید آیا مشکل حل می شود یا خیر!

 

روش دوم: همه افزونه ها را غیرفعال کرده و دوباره فعال کنید.

خطا ممکن است از عدم سازگاری افزونه ها ایجاد شود.

برای دیدن اینکه آیا خطا توسط یک افزونه ایجاد می شود ، می توانید تمام افزونه ها را در وب سایت وردپرس خود غیر فعال کنید. سپس افزونه ها را به صورت تک تک بار دیگر فعال کنید، در هر بار صفحه را رفرش کنید و ببینید آیا باز هم خطا ظاهر می شود!

 

روش سوم: بروز رسانی پوسته و افزونه ها

تعداد کمی از کاربران وردپرس با خطای “Failed To Load Resource” در کنسول مرورگر کروم مواجه شده اند.

و تقریبا تمامی مسائل گزارش شده توسط پوسته یا افزونه های قدیمی به وجود آمده است.که با بروز رسانی به آخرین نسخه  مشکل حل شده است.

 

روش چهارم: تغییر آدرس پیش فرض وردپرس

علت بسیاری از موارد خطاهای “Failed To Load Resource” بسیار واضح است. در بیشتر موارد، خطا تنها پس از نصب یک گواهی SSL و تغییر وب سایت از HTTP به HTTPS ظاهر شد.

تعویض یک وب سایت برای استفاده از SSL معمولا به این معنی است که تغییرات در URL ها وجود دارد.

گاهی اوقات ممکن است سیستم و افزونه های وردپرس در مورد اینکه آیا منابع را از طریق HTTP قدیمی یا HTTPS جدید دریافت کنند، دچار اشتباه می شوند.

 

اگر وب سایت شما دارای URL های مختلف است در پنل وردپرس است، به مسیر :  تنظیمات  » عمومی مراجعه کنید و آدرس وردپرس (URL) را به HTTPS تغییر دهید.

 

 

هشدار: تغییر آدرس پیش فرض نصب وردپرس ممکن است وب سایت شما را به طور کامل غیرقابل دسترس کند. توصیه می کنیم به یک متخصص وردپرس یا تیم پشتیبانی فنی وب سایت خود مراجعه کنید.

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

اگر نظری دارید میتوانید با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.