نصب ssl رایگان در سی پنل

فعال سازی ssl رایگان در سی پنل

بنا به درخواست تعدادی از کاربران محترم ماهدیس وب در این آموزش نحوه نصب و فعال سازی ssl رایگان در هاست سی پنل را توضیح خواهیم داد.

در صورتیکه در وبسایت شما اطلاعاتی حیاتی وجود دارد پس نیازمند SSL خواهید بود گواهینامه SSL  باعث می شود امنیت سرویس شما تامین گردد.

اکثر وبسایت های اینترنتی و فروشگاه‌های خرید آنلاین، وبسایت های حاوی اطلاعات کاربران، شبکه های اجتماعی، پورتال ها و سیستم های ذخیره سازی از طریق HTTPS در سطح وب، امن می‌گردند.

 

پروتکل (SSL (Socket Secure Layer، یک استاندارد وب برای کدکردن اطلاعات بین کاربر و وب سایت است.

اطلاعاتی که توسط یک اتصال SSL مبادله می شوند بصورت کد شده ارسال می شوند و بدین ترتیب اطلاعات مبادله شده از دزدیده شدن یا استراق سمع محافظت می شوند.

 

نصب ssl رایگان در سی پنل

 

ابتدا وارد هاست سی پنل خود شوید.در پنل به بخش Security مراجعه کنید و بروی گزینه SSL/TLS کلیک کنید.

 

 

 

در صفحه بعد ابتدا باید یک Private Keys ایجاد کنید .بر روی گزینه Generate, view, upload, or delete your private keys کلیک نمایید.

 

 

در بخش بعدی از منوی کشویی key size ، سایز کلیدی که میخواهید بسازید را انتخاب نمایید. بسته به شرکتی که هاست رو تهیه کردید یک سایز به شما  از بین گزینه ی ۲۰۴۸ یا ۴۰۹۶ معرفی می شود (معمولا 2048) را انتخاب کنید و بر روی Generate کلیک نمایید تا Private Keys یا کلیک خصوصی برای شما ایجاد شود.

 

 

این private key ساخته شده به صورت کدگزاری شده است که از اون در مراحل بعدی باید استفاده کرد، بنابراین دقت کنید تا در هر مرحله از کدها و هرچیزی که تولید میشه یک نسخه کپی تهیه کنید تا مجبور نباشید مراحل رو از ابتدا در پیش بگیرید.

 

 

 

 

پس از ایجاد کلید در انتهای صفحه روی گزینه Return to SSL Manager کلیک کنید تا به بخش SSL/TLS Manager برگردید.

این بار روی گزینه دوم که با عبارت Certificate Signing Requests (CSR) می‌باشد کلیک کنید.

 

 

 

 

پس از کلیک روی این گزینه به صفحه زیر هدایت خواهید شد که باید در اون کلید خصوصی ساخته شده در مرحله قبل را از لیست کشویی انتخاب کنید. سپس اطلاعات سایت را به ترتیب تکمیل کنید.

 

 

 

اطلاعات خواسته شده در تمامی بخش‌ها را باید بصورت لاتین وارد شود، توجه داشته باشید که تنها در مراحل CSR اگر سایت شما با www ثیت شده است حتما دامنه را با www وارد کنید.

 

Domains: در این بخش نام دامنه خود را وارد کنید و اگر از ساب دامنه نیز استفاده میکنید برای ایمن کردن آنها یک ستاره قبل از آدرس دامنه خود قرار داده و پس از آن یک کاراکتر نقطه مانند mahdisweb.net.* وارد کنید.

City: در این فیلد نام شهر را وارد کنید.

State: در این فیلد نام شهر و استان خود را وارد کنید.

Country: در این فیلد کشور خود را انتخاب کنید.

Company: نام شرکت خود را وارد کنید.

Company Division: اگر شرکت شما شامل بخش خاصی میباشد نام ان را در این فیلد وارد کنید.

Email: در این فیلد ایمیل خود را وارد کنید.

Passphrase: این بخش را خالی بگذارید.

Description: فیلد توضیحات نیز بصورت اختیاری است.

در پایان بر روی دکمه Generate کلیک کنید.تا CSR شما  ایجاد شود.

پس از ساخته شدن آن روی دکمه Return to SSL Manager کلیک کنید تا به منوی اصلی بخش SSL/TLS هدایت شوید. در این مرحله بر روی گزینه

Certificates (CRT) کلیک کنید.

 

 

 

در این مرحله از بخش  Certificates on Server که در ابتدای این صفحه قرار داره روی دکمه Install برای دامنه‌های ساخته شده کلیک کنید تا عملیات نصب انجام بگیره.

 

 

 

بعد از کلیک بر روی دکمه install به صفحه Manage SSl Site هدایت می شوید و سپس روی دکمه Autofill by domain کلیک کنید تا سایر گزینه‌ها به ترتیب بر اساس اطلاعاتی که در مراحل ساخت Key، CSR و CRT آنها را تعیین کرده‌ایم انتخاب شوند و در نهایت روی دکمه install certificate که در انتهای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

 

 

 

 

بعد از کلیک روی دکمه Install Certificate عملیات نصب گواهینامه ssl در سایت شما فعال خواهد شد و در تصویر زیر جزییات نصب را میتونید مشاهده کنید.

 

 

 

 

با کلیک روی دکمه OK ، ساب دامنه‌ها و دامنه هایی که ssl روی اونها نصب شده به همراه قفل سبز رنگ در لیستی با جزییات زیر در صفحه Manage SSl نشان داده خواهند شد.

 

 

 

 

حال برای اینکه مطمئن شوید سایت شما با https لود می شود و ssl به درستی نصب شده است میتونید کد زیر را به ابتدای فایل htaccess. اضافه کنید.

 


RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} off
RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

 

 

توجه : کاربرانی که از محصولات ماهدیس وب استفاده می نمایند برای فعال سازی ssl ، ابتدا باید قالب رو با استفاده از لینک غیر فعال سازی محصول، غیر فعال کنند سپس به ترتیب اقدام به فعال سازی ssl  و پوسته نمایند.

 

امیدواریم از خواندن این آموزش لذت برده باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.