خطرات استفاده از افزونه های نال شده در سایت

افزونه های نال شده

افزونه های نال شده  – همه ما می دانیم وردپرس، یک نرم افزار رایگان و مناسب برای مبتدیان، وبلاگ نویسان، سرگرمی و حتی کسب و کارهای مهم است. این پلتفرم توسط صدها و هزاران افزونه، قالب و برنامه های افزودنی ساخته شده و بوسیله توسعه دهندگان از سراسر جهان تکمیل شده است.

 

هزاران افزونه و قالب رایگان در وردپرس وجود دارد که به راحتی می تواند به عنوان جایگزینی مناسب برای نسخه های گران قیمت مورد استفاده قرار گیرد.که همین امر  باعث می شود زندگی بسیاری از صاحبان وب سایت آسان شود.

اما در واقع حتی یک فرد دارای دانش کدنویسی و سواد تکنولوژی متوسط برای داشتن و بدست آوردن مزایا و ویژگیهای اضافی برای سایت خود،باید از افزونه های پرمیوم استفاده کند.

 

برخی از کاربران این راه‌حل‌ را انتخاب می‌کنند،زیرا برخی افزونه های رایگان از یک منبع غیر تایید شده هستند و با توجه به هزینه های زیادی که برای مدیریت وبسایت می شود، استفاده از این نوع افزونه ها ریسک بزرگی خواهد بود.

 

انگیزه های ارائه دهندگان افزونه های نال شده

افزونه ها و قالب های نال شده اکثرا برای افرادی است که نمیتوانند توسط سایت های غیر ایمن شناسایی شوند. سایت هایی که به شما اجازه می دهند افزونه های پرمیوم را به صورت رایگان و نال شده دانلود کنید و حتی اگر این وبسایت ها محبوب باشند، شما نمیتوانید افرادی را که در حال کار در این وبسایت ها هستند،شناسایی کنید.

 

این ارائه دهندگان ناشناس تمایل دارند کدها و اسکریپت ها را در نسخه های نال شده تزریق کنند. هنگامی که شما از این ماژول ها در سایت خود استفاده می کنید، این کد ها به صورت مخفی فایل ها را آلوده می کنند.

این اسکریپت ها و کدها را برای اجرای تبلیغات خود در سایت شما تزریق می کند. یا آن را با لینک های هرزنامه، پاپ آپ، آگهی ها پر می کنند که همه اینها می تواند سایت شما را به طور ناگهانی از دسترس خارج کند. همچنین باعث می شود که سایت برای بازدیدکنندگان به شدت مزاحم و آزار دهنده  باشد که ممکن است به راحتی  و بی اختیار سایت را ترک کنند.

علاوه بر این، این ارائه دهندگان حتی می توانند اطلاعات شخصی شما مانند نام، شناسه، آدرس ایمیل و اطلاعات بانکی شما را سرقت کنند.

 

 

خطرات و پیامدهای استفاده از افزونه های نال شده در سایت :

شما از داشتن گواهی‌نامه معتبر منع می‌شوید

زمانی که شما از یک افزونه نال شده استفاده می کنید و از پرداخت هزینه برای داشتن ویژگی های اضافی در سایت چشم‌پوشی می‌کنید، پس یک کلید مجوز(لایسنس) منحصر به فرد ندارید. این کار اساسا از شما یک کاربر غیر اخلاقی می‌سازد، چون به عنوان یک مشتری اطلاعاتی از شما در شرکت ثبت نشده است و بطور غیرقانونی از یک محصول استفاده می کنید.

 

شما بروز رسانی افزونه یا قالب را دریافت نمی‌کنید

توسعه دهندگان فعال وردپرس افزونه ها را به طور مرتب بروزرسانی و منتشر می‌کنند که عملکرد و بهروری سایت شما را بهبود می‌بخشد. با همراه هر  آپدیت مجموعه‌ای از تحولات وجود دارد: رفع اشکال، بهینه‌سازی، مسائل امنیتی و ویژگی‌های جدید.

اما وقتی یک قالب یا افزونه نال شده در سایت نصب کردید، این سرویس های بسیار ضروری را رها کرده‌اید و به عنوان یک مشتری غیر تایید شده با یک وب سایت نامطمئن و نا امن سر و کار خواهید داشت که هر زمان از بین خواهد رفت.

نکته دیگر اینکه وردپرس نیز نسخه‌های جدیدی از پلت فرم اصلی خود را منتشر می‌کند. برای عملکرد بهتر باید همیشه آخرین نسخه‌های وردپرس را اجرا کنید. همچنین مهم است که افزونه ها و قالب هایی که شما استفاده می‌کنید نیز با آخرین نسخه سازگار باشند.

 

عدم دسترسی به ویژگی های جدید

هنگامی که از بروزرسانی های خودکار خودداری می کنید، دسترسی به همه ویژگی ها و توابع جدید ندارید. ویژگی های جدید می توانند قابلیت های بیشتری را به وب سایت شما اضافه کنند، عملکرد شما را افزایش دهند و برای شما ترافیک و فروش بیشتری را به ارمغان بیاورند.

 

سایت شما را نا امن و آسیب پذیر می کند

هنگامی که یک کسب و کار را شروع میکنیم، نگرانی اول ما این است که آن را درست و ایمن پیاده سازی کنیم تا کاربران بتوانند به راحتی از سایت بازدید کنند و به اندازه کافی جذب شوند و زمانی را در سایت صرف کنند. اما چه اتفاقی می افتد اگر کاربران شما قادر به هماهنگی با سایت شما نباشند؟ اگر سایت در چند ثانيه از دسترس خارج شد!؟ و اگر کاربر به طور دائم با مانع های ناخواسته، پنجره های مزاحم که مانع از استفاده از سایت می شود رو برو شد!؟

این دقیقا همان چیزی است که وقتی یک سایت وردپرسی را با افزونه ها و پوسته های نال شده اجرا می کنید، اتفاق می افتد.

 

عدم دریافت پشتیبانی 

افزونه های پرمیوم اغلب دارای ویژگی ها و تنظیماتی نسبتا دشوار هستند که باید توسط کاربر پیکربندی شود. برای بسیاری از افزونه های حرفه ای، مستندات و آموزش ها فقط برای کاربران مجازِ در دسترس هستند. همچنین کاربران مجاز از پشتیبانی رایگان 24/7 برخوردار خواهند بود. اما کاربرانی که از افزونه های نال شده استفاده می کنند، از دریافت کمک ها محروم هستند زیرا مجوز معتبر ندارند و توسعه دهنده افزونه آنها را تأیید نمی کند.

 

از دست دادن اطلاعات شخصی و اطلاعات

داشتن اطلاعات مربوط به مشتری ها و از دست دادن اطلاعات آنها یکی از بدترین اتفاقاتی است که می تواند رخ دهد. این مشکل می تواند کسب و کار شما را به خطر بیاندازد تا اعتبار خود را از دست بدهید.

 

تاثیر منفی بر روی سئوی شما

 

افزونه و قالب های نال شده می توانند به طور قابل‌توجهی بر روی سئوی سایت تاثیر بگذارند و رتبه سایت شما را پایین بیاورند. میتوانند لینک های اسپم را از طرف سایت شما ارسال کنند که همین امرباعث می شود به رتبه وبسایت شما در موتور های جستجو ضربه بزند.

 

کسب و کار توسعه دهندگان تعطیل می شود

افزونه ها، قالب ها، نرم افزارهای افزودنی و …، نتیجه مهارت، استعداد، کار سخت و آموزش و توسعه است. هنگامی که کپی رایت رعایت نمی شود، طراحان اعتبار و کسب و کار خود را به دلیل وجود افزونه های نال شده از دست می دهند.

 

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 

بیشتر بخوانید : نحوه استفاده از تصاویر خارجی به عنوان تصویر شاخص در وردپرس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.