روش های افزایش سرعت وردپرس

15 روش برای افزایش سرعت وردپرس

 

شما نمیتوانید یک سایتی داشته باشید که خیلی سریع لود شود. (شما تصور کنید که هرکسی می تواند از آن ناراضی باشد) از آنجایی که زمان زیادی برای انجام آنها لازم نیست به همین دلیل رعایت این نکات برای نگه داشتن جلب رضایت کاربران الزامی است. پس به راحتی می توانید کارهایی برای افزایش سرعت و عملکرد سایتتان مرتبا انجام دهید .

1. استفاده از پلاگین Caching

هنگام ساخت سایت های وردپرسی، پلاگین catch جزء اولین افزونه هایی است که باید نصب کنید. این افزونه اطلاعاتی که به صورت زیاد از سرور شما به مرورگر کاربر ارسال می شود را در جایی ذخیره میکند.( تا مواقعی که تغییر خاصی بروی اطلاعاتتان ارسالی به کاربر صورت نمی گیرد) بنابراین با این روش ساده و استفاده از اطلاعات ثابت سرعت سایت وردپرسی تان را بالا ببرید.

2. استفاده از CDN

Google Analytics به شما می گوید که سایت شما جهانی شده است؟ اگر شما میخواهید سایت خود را به افرادی که در اقصی نقاط جهان قرار دارند،نشان دهید لازم است که سایت خود را در CDN اجرا کنید تا اطمینان حاصل شود که سریع ترین راه برای بارگیری سایت را به هر بازدید کننده ای بدون در نظر گرفتن موقعیت آنها ارائه می دهید.

3. فشرده سازی تصاویر

فشرده سازی تصویر چیزی است که شما هرگز نباید دستی انجام دهید زمانی که پلاگین هایی مانند Smush Pro وجود دارد که به صورت خودکار این کار را انجام می دهند. هنگامی که این پلاگین نصب می شود، هرگز صدمه ای به اجرای اسکن منظم در کتابخانه رسانه ای شما وارد نخواهد شد تا اطمینان حاصل شود که تمام تصاویر خوب فشرده شده اند.علاوه بر این، نسخه رایگان Smush در مخزن WordPress.org در دسترس همگان قرار دارد که بهتر از این نمی شود.

4. ساده طراحی کنید.

آیا در سایت وردپرس شما عناصری وجود دارد که ممکن است کمی بیش از حد سنگین باشد؟ اگر اینطور است، فکر کنید و راه هایی برای طراحی مینیمال و راحت تر با انیمیشن های کمتر، تصاویر کمتر، و یا حتی ابزارک ها پیدا کنید.

5. جلوگیری از سرقت تصاویر

راه هایی برای جلوگیری از سرقت تصاویر و استفاده غیر مجاز کاربران از از سایت شما وجود دارد. با این حال، آیا می دانستید که hotlinking فقط برای مقاصد کپی رایت نیست، بلکه برای سرعت بخشیدن به سایت شما نیز مفید است. هر گاه فردی از طریق سایت خود به راحتی با لینک دادن به یک تصاویر از آن استفاده می کند، به جای آنکه تصویر از هاست خوده سایت باشد، تمام فشار بر روی سرور شما قرار می گیرد.
شما می توانید با استفاده از افزونه سئو ، hotlinking را غیرفعال و از این اتفاق جلوگیری کنید.

7. حذف فیلم ها

بدیهی است، ما نمی گوییم که شما باید از محتوای ویدئو در سایت خود استفاده نکنید. به هر حال، اگر قبلا فایل های ویدئویی را به سایت خود آپلود کرده اید، پیشنهاد می کنم آنها را در سایت های ارائه دهنده خدمات ویدیویی مورد نظر خود (مانند یوتیوب یا …) آپلود کنید و از آنها استفاده کنید. این کار باعث می شود فشار از روی سرور شما برداشته شود و کارها سریع انجام گیرد.

8. استفاده ازچکیده مطالب

البته، هدف از داشتن یک وبلاگ بروی سایت وردپرس اضافه کردن مطالب به آن هست.در هر حال با افزودن محتوای جدید دیتای زیادی بر روی سرور اضافه خواهد شد.این به این منظور نیست که مطلب نگذارید بلکه در عوض به فکر شفاف سازی مطالب وبلاگ باشید.(مفید و مختصر)
یکی از راه هایی که می توانید انجام دهید تنظیمات خواندن وردپرس است.
محدود کردن تعداد پست های نمایش داده شده در صفحه وبلاگ
محدود کردن تعداد پست در فید.
فقط خلاصه وبلاگ را نمایش دهد و نه پست کامل.

9. غیر فعال کردن نظرات

بخش نظرات وبلاگ می تواند به کندی سرعت سایت بیافزاید، به همین دلیل بعضی افراد نظرات وردپرس را به طور کامل خاموش می کنند. البته، شما تصمیم می گیرید که آیا بخش نظرات موجب فشار زیادی می شود یا خیر، و یا اینکه آیا وبلاگ شما بدون آنها بهتر خواهد بود یا نه!

10. شبکه های اجتماعی

شما نیاز به یک راه برای به اشتراک گذاشتن مطالب سایت خود در رسانه های اجتماعی دارید. اما این بدان معنا نیست که شما از چندین پلاگین وردپرس به طور همزمان برای اضافه کردن قابلیت های اجتماعی که همگی در حال اجرا هستند،استفاده کنید.شما می توانید فقط یک پلاگین رسانه های اجتماعی قابل اعتماد و سبک را پیدا کنید که همه چیز را انجام می دهد و با آن کار کنید. به این ترتیب پلاگین های کمتر و همچنین آیکون های رسانه های اجتماعی کمتر و کارهای کمتری انجام می شود.

11. اصلاح لینک های خراب

هر زمانی که کسی به یک نشانی اینترنتی خراب می رسد، نه تنها یک تجربه کاربری بد ایجاد می کند، بلکه یک درخواست غیر ضروری برای سایت شما نیز ارسال می کند.
از افزونه Broken Link Checker استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که لینک های خراب در سایت شما مشخص هستند و بازدیدکنندگان به طور خودکار به URL های مورد نظر هدایت می شوند.

12. پاک کردن فایل های اضافی

مقداری فضای اشغال شده در سایت وردپرسی شما وجود دارد که ممکن است فقط فضای سرور را اشغال کرده و از آنها استفاده نمی شود.شما باید تا حد امکان آنها را کم کنید. چیزهایی مانند:پلاگین های استفاده نشده، قالب های استفاده نشده، ابزارک های ناخواسته،تصاویر و ویدیوهای قدیمی در کتابخانه رسانه ای و فایلهای غیر ضروری و …
شما می توانید از یک افزونه مانند WP-Optimize برای حفظ پایگاه داده خود نیز استفاده کنید.

13. استفاده از افزونه های سریع تر

 


آخرین باری که نسخه پلاگین خود را به روز کردید، چه زمانی بوده؟ اگر همان پلاگین ها در سایت وردپرسی شما برای یک سال نصب باشند، ممکن است وقت آن رسیده تا اطمینان حاصل کنید که گزینه های جدید، چابک و سریعتری هستند که می توانید آنها را تغییر دهد.

14. پوسته سایت را تعویض کنید


اگر شما جزء افرادی هستید که در حال حاضر تصمیم به تغییر تم جدید و سرعت بخشیدن به سایت خود نبوده اید. اکنون زمان مناسب برای ایجاد تغییرات می باشد.
ماهدیس وب مفتخر است که میتواند شما را در امر طراحی و ساخت یک وبسایت اختصاصی رده بالا یاری نماید و همچنین شما میتوانید از محصولات آماده و کیفیت بالای ما استفاده کنید.

15. محدود کردن درخواست HTTPS سرور

به طور کلی، برای محدود کردن میزان درخواست HTTPS سرور که بین مرورگرهای بازدید کننده خود و سرور شما ارسال می شود، بهتر است هر کاری که می توانید انجام دهید. تا فایل های کمتری از سرور شما در خواست شود ، و یک وب سایت بر روی صفحه نمایش بازدید کنندگان سریعتر بارگذاری شود. استفاده از خاصیت sprite و فشرده سازی فایل های css می تواند کمک شایانی در این رابطه بکند.

نتیجه گیری
به خاطر داشته باشید شما نمیتوانید انتظار داشته باشید که بازدیدکنندگان مدت زیادی صبر کنند تا سایت شما بارگزاری شود. در حالی که حتی نمی دانند که محتوای سایت شما ارزشمند است یا نه! ، بنابراین به آنها دلایلی برای ترک سایت قبل از اینکه شانس دیدن یا حتی ارتباط با آن را داشته باشند را ندهید.
هر ازگاهی سعی کنید مشکلات مربوط به سرعت وردپرس را بررسی کنید.این موارد ممکن است کمی از وقتتان را بگیرد اما ارزش آن را دارد که در کوتاه مدت یا بلند مدت بتوانید کاربران سایتتان را حفظ کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.