دلایل بروزرسانی نسخه PHP در وردپرس

آپدیت نسخه php – استفاده از نسخه های منسوخ شده (قدیمی)  هسته وردپرس ، افزونه ها یا پوسته ها برای شما ایده آل نیست و سایت شما را در برابر حملات آسیب پذیر می کند.این موضوع برای نسخه PHP نیز صدق می کند.

این درست است که وردپرس از لحاظ فنی با PHP 5.6 و بالاتر کار می کند ،اما با این کار شما عملکرد و سازگاری را قربانی می کنید ، به علاوه استفاده از نسخه های قدیمی تر PHP سایت شما را از لحاظ امنیتی آسیب پذیر خواهد کرد. پس همیشه باید از آخرین نسخه PHP استفاده کنید.

 

PHP چیست؟

PHP می تواند کارهایی مانند محاسبات ، پردازش منطق شرطی و بیرون کشیدن اطلاعات از پایگاه داده انجام دهد ، بنابراین می توانید یک روش پویا برای ساخت صفحات وب خود داشته باشید.

برخلاف JavaScript ، که HTML را در مرورگر اصلاح می کند پس از ایجاد صفحه ، PHP روی سرور اجرا می شود. از آنجا که PHP قبل از ارائه HTML اتفاق می افتد ، شما می توانید کنترل بیشتری بر روی طرح نهایی صفحه داشته باشید.

اگر به پرونده های سایت وردپرس خود نگاه کنید ، فایل های PHP زیادی مشاهده خواهید کرد. PHP بخش عمده ای از وردپرس است در واقع  70 درصد از کل وب سایت ها را پشتیبانی می کند.

 

نسخه PHP وردپرس

پی اچ پی باید بطور منظم بروزرسانی شود ، دقیقاً مانند هسته وردپرس ، پوسته ها و افزونه ها.

هر نسخه php پس از انتشار اولیه دو سال پشتیبانی می شود ، پس از آن یک سال دیگر وجود دارد که بروز رسانی های امنیتی مهم را طبق نیاز منتشر می کند. پس از این دوره سه ساله ، این نسخه از PHP دیگر بروز نمی شود.

در مردادماه 98 که این مقاله را می نویسم ، نسخه پیشنهادی فعلی PHP برای وردپرس 7.3 به بالاتر است.

اکثر ارائه دهندگان سرویس های میزبانی (هاستینگ) با کیفیت، نیاز دارند که در سرورهای آنها از آخرین نسخه PHP استفاده کنید این امر به شما در اصلاح و مواظبت سایت کمک می کند.

 

 

فقط 4.4٪ سایت ها از جدیدترین نسخه PHP استفاده می کنند

 

سرویس های میزبانی ارزان و نامعتبر شما را به منظور ارتقاء نسخه PHP به دلیل هزینه های اضافی و منابع پشتیبانی ترغیب نمی کنند.

این عمل بسیار متداول است و بیشتر سایتهای وردپرس از جدیدترین نسخه PHP استفاده نمی کنند. به این آمار وردپرس نگاهی بیندازید:

 

  • 4.4٪ از سایتهای وردپرس از PHP نسخه 7.3 استفاده می کنند
  • 18.4٪ سایتهای وردپرس از PHP نسخه 7.2 استفاده می کنند
  • 13.2٪ سایتهای وردپرس از PHP نسخه 7.1 استفاده می کنند
  • 16.9٪ سایتهای وردپرس از PHP نسخه 7.0 استفاده می کنند

 

PHP 7.0 کار خود را در دسامبر 2015 شروع کرد که با پیروی از قانون سه ساله ، می دانیم که در دسامبر سال 2018 به پایان چرخه عمر خود رسید. این بدان معناست که 64٪ از سایتهای وردپرس، نسخه ای از PHP را اجرا می کنند که دیگر به طور فعال پشتیبانی نمی شود.

 

آپدیت نسخه php

 

چرا باید نسخه PHP را بروز کنید؟

سرعت

مزایای عملکرد فوق العاده ای وجود دارد که با استفاده از آخرین نسخه همراه است. PHP 7.3 به زمان و منابع کمتری نیاز دارد تا تعداد زیادی از درخواست‌ها را برای بازدیدکنندگان سایت ارسال کند.

میزان استفاده از cpu به هنگام ارسال یک درخواست و دستوالعمل در  PHP 5.6 برابر است با :  100M

میزان استفاده از cpu به هنگام ارسال یک درخواست و دستوالعمل در  PHP 7.0 برابر است با :  25M

PHP 7.3 حتی از تعداد کمتری استفاده می کند. این پیشرفت بزرگی است که به کاهش مصرف حافظه در هاستینگ شما نیز می انجامد.

از آنجا که استفاده از آخرین نسخه PHP زمان کمتری را برای ارائه به همان تعداد درخواست می گیرد ، می توانید یک تجربه کاربری بهتری را به بازدید کننده خود بدهید.

 

تضمین سازگاری 

با پایان عمر پشتیبانی امنیتی نسخه های php ، تمامی توسعه دهندگان  افزونه ها و پوسته ها برای تامین امنیت و بالابردن سرعت ناچار هستند نسخه جدید را ارائه دهند و ویژگی های جدید را اضافه کنند.

گاهی اوقات ، نسخه های جدید PHP ویژگی های تازه ای مانند خطا در مدیریت را معرفی می کنند ، همانطور که در مورد PHP 7 وجود داشت.

 

آسیب پذیری ها

درست مانند افزونه ها ، پوسته ها و هسته وردپرس که بروزرسانی می شوند تا آسیب پذیری های امنیتی را برطرف کنند ، PHP نیز به همین دلیل است که هنوز بروزرسانی می شود این بسیار مهم است ، زیرا شما را از آسیب پذیری هایی مانند تزریق SQL ، XSS و حملات Dos محافظت می کند.

 

برخی از هکرها به دنبال این هستند که ببینند چه نوع از PHP را اجرا می کنید تا بدانند چه نوع حمله ای مؤثر است.

 

نحوه چک کردن نسخه PHP در وردپرس

بدست آوردن این اطلاعات بسیار آسان است.وارد پنل وردپرس خود شوید.به مسیر : ابزارها » سلامتی سایت مراجعه کنید.

 

 

اگر سایت شما از آخرین نسخه PHP استفاده نکند ، آن را به عنوان یک گزینه پیشنهادی نشان داده می دهد.

 

 

شما همچنین در این بخش میتونید اطلاعات کاملی از وبسایت و منایع خود بدست بیاورید.

 

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 

بیشتر بخوانید : نحوه غیر فعال کردن اجرای PHP در پوشه های خاص وردپرس

 

دیدگاه کاربران
  • Saeid ۱۴ خرداد ۱۳۹۹

    عالی بود دمت گرم ، احسنت به این پشتکار

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.