نحوه غیر فعال کردن اجرای PHP در پوشه های خاص وردپرس

غیر فعال کردن اجرای PHP در پوشه های خاص وردپرس

غیر فعال کردن اجرای PHP در پوشه های خاص وردپرس – به طور پیش فرض، وردپرس برخی از دایرکتوری ها یا پوشه ها را قابل خواندن می کند تا شما و سایر کاربران مجاز در وبسایت بتوانید پوسته ها، افزونه ها، تصاویر و ویدیوها را اجرا و آپلود کنید.

با این حال این قابلیت می تواند مورد سوء استفاده هکرها قرار گیرد.آنها می توانند از آن برای آپلود فایل های دسترسی از راه دور و یا نرم افزارهای مخرب به وب سایت شما استفاده کنید.

این فایل های مخرب اغلب به عنوان فایل های اصلی وردپرس پنهان می شوند. آنها عمدتا در PHP نوشته می شوند و می توانند در پس زمینه اجرا شوند تا دسترسی کامل به هر بخشی از وب سایت شما را به دست آورند.

 

اما نگران نباشید، یک راه حل آسان برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی وجود دارد. شما می توانید اجرای PHP را در پوشه های خاصی که نیازی به آن ندارید غیرفعال کنید. با انجام این کار، هیچ فایل PHP در داخل آن دایرکتوری اجرا نخواهد شد.

 

در این مقاله ما به شما نحوه غیر فعال کردن اجرای PHP در وردپرس با استفاده از فایل .htaccess را نشان خواهیم داد.

اکثر سایتهای وردپرسی یک فایل .htaccess در پوشه ریشه دارند..htaccess یک فایل اصلی مهم در وردپرس است. که اغلب برای اضافه کردن ، اصلاح و حذف پیکربندی سطح سرور ، امنیت و بهبود عملکرد وب سایت استفاده می‌شود.

به طور پیش فرض، فایل .htaccess  در پوشه ریشه ی وب سایت شما قرار دارد، اما شما می توانید از آن در  دایرکتوری های داخلی وردپرس خود استفاده کنید.

برای محافظت از وب سایت و جلوگیری از دسترسی بک دورها به فایلها ، شما باید یک فایل .htaccess ایجاد کنید و آن را به wp-includes  و  wp-content / uploads  سایت خود آپلود کنید.

 

 غیر فعال کردن اجرای PHP در پوشه های خاص وردپرس

 

برای اینکار  یک فایل خالی بر روی کامپیوتر خود با استفاده از یک ویرایشگر متن مانند Notepad ایجاد کنید. فایل را به عنوان .htaccess ذخیره کرده و کد زیر را داخل آن قرار دهید.

 


<Files *.php>
deny from all
</Files>

 

 

 

فایل را ذخیره و آن را به پوشه های  wp-includes و  wp-content / uploads  در هاست خود آپلود کنید.

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 

بیشتر بخوانید :حل مشکل آپلود فایل در وردپرس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.